Prażone siemię lniane 250g

Prażone ziarno lnu

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Iecavnieks
  • Dostępność: Jest Jest
  • szt.
  • 4,00 zł

Prażone Siemię Lniane

Siemię lniane zawiera 35-45% oleju, a także wiele wysokiej jakości białek pełnych prawie wszystkich niezbędnych aminokwasów, węglowodanów, witamin A, B, E, F. Siemię lniane zawiera witaminę F, której organizm nie jest w stanie samodzielnie syntetyzować. Zawartość witaminy E w nasionach wynosi 120-140 mg na 100 g.

Prażenie nadaje ziarenkom lekko orzechowy smak.

W przeciwieństwie do innych nasion i orzechów, 100 gramów siemienia lnianego zawiera znaczną ilość błonnika odpowiadającą minimalnej zalecanej dawce dziennej! Siemię lniane zawiera około 25% białka, które jest jednym z najlepszych białek roślinnych.

 

Nasiona lnu: 

  • przyczyniają się do leczenia chorób onkologicznych i dysfunkcji układu hormonalnego,
  • poprawiają perystaltykę jelit
  • działają przeciwbakteryjnie, przeciwgrzybiczo i przeciwwirusowo, ponieważ zawierają lignan.

Według różnych badań związki lignanu w siemieniu są 100 razy większe niż w oleju lnianym. Nasiona lnu zawierają również makroelementy - potas, wapń, magnez, żelazo i mikroelementy - miedź, cynk, selen, jod, bor itp.

 

Korzyści Siemienia Lnianego

Całe lub grubo zmielone nasiona lnu są stosowane jako środki poprawiające perystaltykę jelit - olej zawarty w nasionach lnu łączy się z zawartością jelit i rozluźnia je. Należy jednak uważać, aby siemię nie zostało zmielone zbyt drobno, ponieważ wtedy zaczyna puchnąć już w żołądku. Długotrwałe stosowanie nasion lnu uważa się za bezpieczne, jednakże możliwe jest wystąpienie zaparć, jeśli po spożyciu siemienia wypito za mało wody.

Osobom cierpiącym na nadwagę zaleca się stosowanie całych nasion lnu.

Ziarna w formie rozdrobnionej należy spożywać zaraz po zmieleniu i nie należy ich przechowywać długo po zmieleniu, ponieważ zawarty w nich olej łatwo się utlenia, a nasiona uzyskują nieprzyjemny smak i podrażniają żołądek (problemu tego nie ma w przypadku odtłuszczonego mielonego lnu).

Ten produkt nie jest zalecany do stosowania w przypadku zaburzeń połykania.

 

Zastosowania niespożywcze: 

Z grubo zmielonego siemienia można przygotować okład. Stosuje się go: 

  • w celu zmniejszenia lokalnych bólów i stanów zapalnych;
  • w przypadku stanów zapalnych dróg oddechowych,
  • w przypadku czyraków, wyprysków, owrzodzeń, obrzęków reumatycznych i dny moczanowej.

Kompres rozszerza naczynia krwionośne, rozluźnia tkanki, łagodzi obrzęki, napięcie, ból i pomaga zmniejszyć stan zapalny.

 

Specjaliści doszli do wniosku, że zaleca się regularne stosowanie całych i zmiażdżonych nasion lnu w celu ogólnej profilaktyki zdrowotnej. Uznaje się za wskazane stosowanie  50 gramów dziennie w celach terapeutycznych przez kilka miesięcy.

 

Jak SieJe Prażone Siemię Lniane:

  • jako zdrowa przekąska
  • dodatek do kefiru, jogurtu, maślanki, twarożku
  • jako zdrowa posypka do sałatek, past na kanapki itp.
  • zamiast sezamu w pieczywie i ciastkach
  • do stworzenia kisielu lnianego

 

Skład: 100% siemię lniane

Termin przydatności do spożycia: 365 dni od daty produkcji

Producent: "Iecavnieki", Iecavas novads, LV-3913, LATVIA

Wartości odżywcze na 100g :

  • Energia 624kcal/2586kJ

  • tłuszcze 42 g       w tym:

    • tłuszcze nasycone 4 g

    • tłuszcze trans 0 g

    • tłuszcze jednonienasycone 8 g

    • tłuszcze wielonienasycone 29 g 

  • węglowodany28 g       w tym:

    • cukry 0.5 g

  • błonnik pokarmowy 27 g

  • białka 20 g

  • sód